مشاوره رایگان : 7085 139 -0917
ویژگی عسل خوب
ویژگی عسل خوب چیست؟ عسل طبیعی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ ویژگی عسل مرغوب یا عسل اصل طبیعی چه میباشد؟

ویژگی عسل خوب

براستی ویژگی عسل طبیعی یا ویژگی عسل خوب اصل چیست ؟ یک عسل طبیعی چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟ سوالی که زیاد از ما میپرسند و متاسفانه هر مصرف کننده عسل هم بر طبق خرافات و باورهای اشتباه یک عقیده و نظری در مورد ویژگی های عسل طبیعی دارد که از نظر علمی کاملا اشتباه و رد شده است.
متاسفانه این ویژگی های اشتباه در مورد شناخت عسل طبیعی به جایی میرسد که سودجویان جهت فریب مردم و فروش عسل های شکری به جای طبیعی ، پناه میبرند به حدیث های جعلی یا دروغین و نسبت دادن هر نوشته ای به نام معصومین بزرگوار ( امامان ) ما !!
نمونه ای از ویژگی های عسل خوب طبیعی در زیر برایتان به تصویر کشیده ایم . خودتان ببینید و بخوانید و منبع هر دوی آنها را نیز مشاهده کنید .

ویژگی عسل طبیعی

ویژگی هایی که در عکس بالا عنوان شده بسیار نزدیکتر است به نظر ما ، اما متاسفانه در عکس زیر کاملا اشتباه نوشته اند و بنام امامان معصوم انتشار میدهند !!

ویژگی عسل خوب

ویژگی عسل طبیعی چیست ؟

عسل طبیعی هر منطقه با توجه به پوشش گیاهیی آن مکان، عطر و طعم و رنگ آن ویژگی های خاص خودش دارد . عسل طبیعی به علت داشتن قند فروکتوز گلو را می سوزاند ، و این یک امر طبیعی است ، اما متاسفانه عسل سودجویان بدلیل عدم دست داشتن زنبورعسل در تهیه آن، گلو را نمیسوزاند و براحتی تبلیغ میکنند که عسل طبیعی نباید گلو را بسوزاند !
همانطور که بارها گفته ام بهترین راه شناخت عسل طبیعی جهت خرید آسوده و مصرف با خیالی راحت، خرید عسل طبیعی بدون واسطه و بصورت مستقیم از زنبوردار است ، خودتان را اذیت نکنید و دنبال هزینه های آزمایشگاه و آنالیز عسل در آزمایشگاه مواد غذایی هم نباشید ، زیرا آنالیز عسل در ابتدا باید کامل صورت بگیرد ، که آن هم مستلزم هزینه بالایی است، آنالیز تنهای سکارز عسل تحت هیچ عنوان ملاک شناخت عسل نیست ، و هرگز ساکارز پایین عسل به تنهایی ویژگی عسل خوب طبیعی محسوب نمی شود.

 ویژگی عسل مرغوب

1. عسلهای طبیعی در ابتدای برداشت بوی بسیار خوب و زیاید دارند ، عطر و بو فرار است ، متاسفانه بواسطه ورود اسانس های ترکیه ای در بازار ایران متقلبان با افزودن اسانس به عسل شکری یا عسل دست ساز ، عسل های خود را چنان عطر دار می کنند که اصلا قابل تشخیص نمی باشد این عسل اصل است یا تقلبی .
2. اکثر عسل های طبیعی وقتی خورده می شوند گلوی انسان را می زند و تند هستند این مهم یک ویژگی عسل مرغوب میباشد؛ درحالیکه عسلهای شکری و تقلبی فقط شیرین هستند و تند نیستند.
البته بعضی عسلهای طبیعی مثل مرکبات ملایم تر هستند ولی اکثر عسلهای طبیعی در این ویژگی مشترک هستند و دلیلش قند فروکتوز و گرده گلی است که زنبور می آورد و در شکمش طی عملیاتی به شهد اضاف می کند. عسلهای تقلبی و 100درصد شکری عاری از گرده هستند و تند نیستند.
3. عسلهای طبیعی را به صورت تنها نمی شود با شکم خالی مقدار زیادی از آن را میل کرد و در صورت خوردن چند قاشق دل درد می گیریم مخصوصا قبل صبحانه می شود امتحان کرد تا پی برد، البته عواقبش با خودتان.
بنابراین در صورت خوردن چند قاشق عسل طبیعی قبل صبحانه دل درد می گیریم و مجبور به خوردن  نان می شویم عسلهای شکری و شبه عسلهای دیگر این خاصیت را ندارند.
4)عسلهای دست ساز و شکری اکثرا زرد رنگ هستند و تنوع رنگ عسل طبیعی را معمولا ندارند. البته شبه عسلهای سیاه و رنگهای دیگر هم وجود دارد که حاصل جوشاندن شکر، افزودنیا و... هست و این عسلها مثل قند و نبات می باشند و اکثرا مزه آبنات می دهند. متاسفانه همین عسل های سیاه رنگ را به جای عسل وحشی سیاه یا ... میفروشند و اتفاقا افرادیکه فریب کلاهبردران فروش عسل را میخورند ، آنانی هستند که ادعای بسیاری در شناختن عسل طبیعی دارند و خود را عسل خور حرفه ای می دانند .

مطالب مشابه عسل طبیعی

فروشگاه اینترنتی خرید عسل کنار ، خرید عسل کنار طبیعی از زنبوردار ساکن در دشت های جنوب کشور ، عسل کنار طبیعی خرید کنید...

ادامه مطلب

مخلوط شیر و عسل از بهترین و مغذی ترین غذاها بوده ، مصرف شیر و عسل برای همه سنین بخصوص اطفال توصیه میشود

ادامه مطلب

فرووش عسل کنار ویژه آغاز شده ، برای خرید عسل کنار طبیعی و خام با ما تماس بگیرید و در سراسر ایران دریافت کنید

ادامه مطلب

بهترین عسل در ایران کشوری که انواع عسل طبیعی در آن برداشت میشود، بهترین مارک عسل در ایران و بهترین عسل موجود در بازار چیست؟

ادامه مطلب

عسل طبیعی نظرات کاربران

    نظری ثبت نشده است

عسل طبیعی نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی *

پست الکترونیک : *

نظرات :