مشاوره رایگان : 7085 139 -0917
به 7 دلیل عسل با موم مصرف نکنید
7 دلیل برای اینکه هرگز عسل مومدار مصرف نکنیم !آیا از مضررا ت عسل با موم آگاه هستید ؟ آِیا شما در جستجوی خواص عسل با موم هستید ؟

عسل با موم 

آیا عسل با موم مصرف کنیم ؟ باید و نباید های مصرف عسل با موم ، به هفت دلیل عسل با موم مصرف نکنید

دلیل اول برای اینکه عسل با موم مصرف نکنیم  این است که موم در بدن انسان و هیچ موجودی به غیر از کرم موم خوار که بعداً به شپره تبدیل میشود هضم نشده و تجزیه نمی گردد ، و کاملاً دفع میگردد.

کرم موم خوار عسل
 خاصیت درمانی برای عسل مومدار در زمان مصرف خوراکی پیدا نشده ، فقط حدود نیمه دوم سال 86 اعلام شد که دانشمندان آلمانی از موم داروی ضد سرطانی ساخته اند ، ولی جزئیات بیشتری از آن عنوان نکردند که برای چه سرطانی و به چه صورت ؟
در حال حاضر تنها خواص عسل با موم برای بیماران گوارشی مناسب است ، چون باعث گردیده که موم به صورت یک لایه پوششی روی زخم های سیستم گوارشی را پوشانده و از تماس اسیدهای معده با زخم ها جلوگیری کرده که این امر باعث گردیده تا سیستم دفاعی و ترمیمی بدن فرصت یافته و در بهبود زخمها سریعتر و راحت تر فعالیت کرده که در نتیجه زخمها زودتر خوب و درمان می گردند ، و این بیماران باید عسل باموم که از شانهای روشن تهیه شده استفاده کنند .

دلیل دوم و مهم برای اینکه عسل با موم مصرف نکنیم این است که تمامی شانهای موجود در سراسر ایران و دنیا آلوده به تخم های کرم موم خوار هستند و هنوز به طور کامل ریشه کن نشده و احتمالا هم نخواهد شد چون شب پره یا پروانه موم خوار نیز یکی از موجودات چرخه زیست محیطی است که اگر از بین برود به محیط زیست حتما لطمه های بسیار مهمی وارد خواهد شد . پس بر ماست با عدم مصرف عسل با موم از وارد شدن این تخم ها به بدن خود جلوگیری کنیم.

عکس زیر موم های جدا شده از شان های آلوده به شفیره های کرم موم خوار که بعدا تبدیل به پروانه می شوند

عسل با موم نخرید

سومین عامل ضرر مصرف عسل با موم این است که شما به میزان وزن موم با عسل که خریداری می کنید پول پرداخت می کنید. اما هیچ بهره ای نبرده اید و بعد از خوردن دفع می گردد ولی وقتی عسل بدون موم می خرید تمامی مبلغ پرداختی را صرف خرید عسل میکنید ، و پولتان هدر نمی رود .

عدم مصرف عسل با موم

چهارمین دلیل عدم مصرف عسل با موم این است که با فروش عسل با موم منِ زنبوردار نیازمند خرید موم شده و چون در ایران موم هدر رفته و به چرخه تولید باز نمی گردد و توسط مصرف کنندگان ، خریداری و دفع می گرد و باید سالیانه میلیونها دلار ارز از کشور خارج شده تا از کشورهای دیگر موم خام وارد شود ، و غالباً طبق تجربه تاریخی ملت ایران همیشه با وارد کردن محصولات به داخل کشور بیماری ها هم وارد چرخه تولید ما شده. حال بیایید از مصرف عسل با موم جدا خوداری کنیم و ازکسانی که ما را به خوردن عسل با موم سفارش می کنند دوری جوییم ، زیرا آنها دوستدار و و خیرخواه ما نبوده بلکه برعکس... زنبورداران خود می دانند برای تولید هر کیلو موم باید زنبور ها 8 کیلو عسل مصرف کنند ، در اینجا به زنبورداران باید گفت : چرا موم با ارزش خود را به قیمت ناچیز به فروش می رسانند در صورتی که با توجه به قیمت عسل طبیعی در سال 97 که متغیر است.
با توجه به باور غلط مردم که عسل خوب را در شان می دانند ، به آنها عسل با موم عرضه کرده و هم به خود و هم به آنها و هم به اقـتـصـاد کـشور ضربه می زنید و باعث وابستگی کشور به خرید موم از خارج از کشور می شوید.

ضرر عسل با موم


پنجمین دلیل ضرر عسل با موم  استفاده از ماده پارافين یا شمع در زمان تولید برگ موم یا آج کردن موم برای استفاده زنبورداران توسط کارخانجات موم آج کنی است ، که درصدی پارافين را به موم خام اضافه کرده و بعد از عـبور مـوم مـذاب از غلطک ها و برش به زنبوردار تحویل می دهند ، حال آن عزیزانی که اسرار در مصرف عسل با موم دارند آیا باز هم عسل با موم مخلوط به پارافین یا شمع را مصرف خواهند کرد ؟ یا انشاءالله فـقـط عسل صاف شده ( شهد) و حرارت ندیده را مصرف می کنند؟

خواص عسل با موم

ششمین دلیل عدم مصرف عسل مومدار این است که ، متاسفانه زمانی که موم مذاب از بین غلطک ها برای آج شدن عبور داده می شوند ، باید از ماده بی ضرری استفاده شود که موم مذاب به غلطک ها نچسبد ، ولی متاسفانه از موادی مانند آب صابون و پودر رختشویی محلول در آب برای این منظور استفاده می شود ، که اگر شما برگه موم ها را بشوئید خواهید دید کف خواهند کرد، پس تقاضا دارد هم شما از مصرف عسل با موم خوداری کنید و هم صاحبان کارخانجات موم آج کنی دیگر از آب صابون و محلول پودر رختشویی جهت غلطک ها استفاده نکنند ، و همان ماده بی ضرر را مورد استفاده قرار دهند. 

 در تصویر زیر مخزن آب صابون یا پودر رخت شویی جهت لغزنده کردن دستگاه موم آج کن 

عسل با موم مصرف نکنید

هفتمین دلیل عدم مصرف عسل با موم این است ، که وقتی زنبورداران اقدام به تصفیه موم خود می کنند و موم های سیاه خود را ذوب کرده تا موم خالص بدست آورند ، یک سری مواد از آن جدا می کنند که بعنوان ضایعات مطرح می باشد ، البته در کشورهای پیشرفته از آنها فرآورده های آرایشی و بهداشتی تولید می کنند ، ولی در کشور ما آن را به دور ریخته یا بعنوان کود استفاده می نمایند ، در هر صورت بخاطر وجود این مواد در موم شما نباید عسل با موم مصرف نمائید.

عسل با موم مصرف کنیم یا نکنیم

خرید عسل با موم

اگر هنوز هم به فکر خرید عسل با موم هستید بدانید سخت در اشتباهید و مطمئن باشید خواص عسل با موم صرفا برای افراد دارای مشکلات گوارشی مفید است، آن هم موم عسل وحشی یا موم تازه و پاک زنبورداری پرورشی که بسیار محدود است. از مصرف عسل با موم خود داری کنید تا سالم تر بمانید.

مطالب مشابه عسل طبیعی

عسل کوهی وحشی به عسل هایی گفته می شود که زنبور آن درون شکاف صخره ها یا بلندی درختان و درون چاه های عمیق قنات است

ادامه مطلب

عسل وحشی جنوب که افراد بومی به آن عسل کوهی می گویند از مرغوب ترین عسل های دنیا است که در جنوب استان فارس ...

ادامه مطلب

درمان زخم معده با عسل ، بهترین راه درمان زخم معده با عسل وحشی مومدار است ، عسل برای زخم معده بسیار نافع است،زخم معده و عسل

ادامه مطلب

خرید عسل کوهی بهترین عسل طبیعی در ایران ، مشاهده تصاویر عسل کوهی و مطالعه خواص عسل کوهی این مطلب را از دست ندهید

ادامه مطلب

عسل طبیعی نظرات کاربران

    نظری ثبت نشده است

عسل طبیعی نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی *

پست الکترونیک : *

نظرات :