مشاوره رایگان : 7085 139 -0917
خواص میوه کنار
بیشتر مردم با نام عربی آن میشناسنش سدر ( السدر ،شجر السدر ) ، در فارسی اسم آن درخت کنار است . یکی از معدود درختانی که هم برگ ، میوه ، و گل آن دارویی است.

درخت کنار و میوه آن

بیشتر مردم با نام عربی آن میشناسنش سدر ( السدر ،شجر السدر ) ، در فارسی اسم آن درخت کنار است . یکی از معدود درختانی که هم برگ ، میوه ، و گل آن دارویی است.  خواص برگ سدر ( کنار): بیشترین کاربرد برگ سدر برای شستشوی سر و بدن است، برگ تازه درخت سدر، مثل صابون عمل می‌کند.

خواص سدر

از خواص سدر جلوگیری از ریزش مو و شوره سر است. به این منظور صمغ درخت سدر را در آب حل و روی سر بمالید. پودر شده برگ سدر باعث کاهش گرما و حرارت سر می‌شود.

خواص سدر

گل درخت کنار جذابیت بسیاری برای زنبور عسل دارد و یکی از بهترین عسل طبیعی ایران و کشورهای عربی همین عسل کنار است. بعضا در بازار و غرفه های نوروزی میوه ای میفروشند سبز رنگ به اندازه لیموترش ، و به آ« می گویند کنار جنوب ! اما نه در اصل این نوع کنار که شما در بازار دیده اید یا خریده اید میوه کنار هندی است ، بیشتر این میوه کنار هندی که در بازار است از طریق بوشهر و چابهار و زاهدان و قاچاقی وارد کشور می شود .
میوه کنار بومی ایران بسیار ریزتر است که تصویر آن را در اینجا قرار داده ام . طبع میوه کنار سرد و خشک و طبع عسل کنار سرد و معتدل است.

خواص میوه کنار

میوه درخت سدر "کُنار" خوراکی است. کنار میوه مغذی و سرشار از ویتامین C و مقادیر نسبتا خوبی از ویتامین B ،E و محتو ی کلسیم، فسفر و آهن است. ارزش غذایی‌میوه کنار از لحاظ پروتئین، مواد معدنی، کلسیم، فسفر، کاروتن و ویتامین از سیب غنی‌تر و میزان کالری و ویتامین C آن نسبت به پرتقال بیشتر است. میوه آن به راحتی هضم و اثر ملین‌آور دارد و گوشت میوه آن شیرین و خوشمزه است.

عوارض و مضرات میوه درخت کنار

 میوه سدر نفاخ است و ممکن است برای حافظه هم ضرر داشته باشد بنابراین افرادی که سابقه تشنج یا فلج دارند، قبل از استفاده از میوه سدر باید با پزشک مشورت کنند. لازم است بدانید مصلح سدر سکنجبین است و اگر سدر همراه با سکنجبین خورده شود، ضررهای آن کمتر می‌شود.

خواص میوه کنار

برای مشاوره رایگان در مورد خواص عسل کنار با 09171397085 تماس بگیرید

مطالب مشابه عسل طبیعی

عسل السدر یا عسل سدر پرطرفدارترین عسل مصرفی در کشورهای عربی است . عسل سدر نام عربی عسل کنار خودمان است

ادامه مطلب

عسل سرپولک یا موم سرپولک چیست ؟ خواص عسل سرپولک یا سرچنگالی که در بین زنبوردارن معروف است، عسلی بسیار خوشمزه و خاص است

ادامه مطلب

اگر به فکر خرید عسل ارگانیک هستید، ابتدا باید در ذهن خودتان به مسائل مهمی فکر کنید، که معنای ارگانیک چیست؟

ادامه مطلب

پنج خواص عسل وحشی ، مهمترین خواص عسل وحشی کوهستان ، آشنایی با 5 خاصیت عسل وحشی ، خاصیت عسل وحشی

ادامه مطلب

عسل طبیعی نظرات کاربران

    نظری ثبت نشده است

عسل طبیعی نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی *

پست الکترونیک : *

نظرات :