مشاوره رایگان : 7085 139 -0917
تفاوت عسل وحشی با عسل طبیعی
تفاوت عسل وحشی با عسل طبیعی ، فرق بین عسل طبیعی و عسل وحشی چیست ؟ آیا عسل وحشی در ایران وجود دارد؟

تفاوت عسل وحشی با عسل طبیعی در چیست ؟

عسل طبیعی بخریم یا عسل وحشی ؟ فرق بین عسل طبیعی و عسل وحشی چیست ؟ آیا عسل وحشی در ایران وجود دارد؟ جواب این سوالات را در این مطلب خواهید خواند. ابتدای نکته این مطلب را عرض کنم که ما خودمان زنبورداریم، پروانه زنبورداری هم داریم و بیش از 25 سال سابقه زنبورداری داریم و هرگز منکر عسل طبیعی خالص،عسل طبیعی خام و ارگانیک زنبورداری پرورشی نیستیم و نخواهیم بود.

هرساله عسل طبیعی ارگانیک و خام از زنبورستان هایمان برداشت می کنیم. از افراد دیابتی تا افراد بیمار نیازمند به عسل طبیعی دارویی تا هنرمندان و مدیران و مردم شریف ایران زمین مصرف کنندگان محصولات ارگانیک ما هستند. اما تفاوت زیادی وجود دارد بین عسل وحشی و عسل پرورشی.
از منظر نگارنده عسل پرورشی کندو خود به 3 دسته تقسیم می شود: عسل خالص ، عسل طبیعی و عسل شکری یا تغذیه ای. که ما در این مطلب صرفا فرق بین عسل خالص کندو با عسل زنبورهای وحشی کوهستان را کالبدشکافی می کنیم.

عسل وحشی چیست؟ قبلا تعریفی از این سوال را در مطلبی دیگر در همین سایت عسل کوهی (asalkuhi) نوشته ام با کلیک بر روی عسل وحشی می توانید آن را مطالعه کنید.

در تصویر زیر لانه زنبورهای عسل وحشی جنوب را مشاهده می کنید که به صخره ای در کوهستان چسبیده اند و تشکیل کُلُنی داده اند.

تفاوت عسل وحشی

عسل طبیعی خالص چیست؟

به عسلی گفته می شود که توسط زنبورهای پرورشی درون کندوهای چوبی یا پلاستیکی ، نگهداری و مراقبت می شود از آنها و در فصول مختلف ( بجز زمستان ) و البته با توجه به منطقه نگهداری کندوها ، از آنها عسل برداشت می شود.

asalkuhi

 زنبورهای عسل وحشی در بلندای درختان و صخره ها و شکاف سنگ ها و غارها لانه می زنند و نیازی به کندو دست ساز توسط انسان ندارند و تحت هیچ عنوان نمی شود زنبورهای عسل وحشی را ، اهلی یا پرورشی کرد. در تصویر زیر لانه یک کلنی زنبور عسل وحشی بر بلندای درخت را مشاهده می کنید.

عسل کوهی وحشی

و اما تصویر همین عکس بالا از زاویه نزدیکتر لانه زنبور عسل وحشی بر بلندای درخت کُنار در جنوب فارس

عسل وحشی جنوب

زنبورهای عسل وحشی از نظر شکل ظاهری متفاوت هستند نسبت به زنبور عسل طبیعی. به جز اندازه بدن زنبورها ، طول خرطوم و شعاع پروازی زنبورهای عسل وحشی بزرگتر و بیشتر از زنبور عسل پرورشی است. در تصویر زیر هر دو نوع زنبور بر روی گل اکالیپتوس قرار گرفته اند، که یکی از بهترین عکس های گرفته شده توسط نگارنده جهت آگاه کردن مصرف کنندگان عسل است.

تفاوت عسل وحشی

زنبورهای عسل طبیعی کندو نیاز به مراقبت، سرکشی و جابجایی در فصول مختلف سال از منطقه ای به منطقه دیگر را دارند ، اما زنبورهای عسل کوهی وحشی هیچ نیاز به مراقبت انسان ها ندارد. زنبورهای عسل پرورشی در برابر گرما و بیماری ها مقاومت ندارند و این زنبورها در تمام دنیا بیمار می شوند،به طور مثال زنبورها کنه ای می شوند یا بیماری های مختلف زنبور عسل و باید از طریق داروهای ضد کنه مبارزه کرد با آنها. در تصویر زیر یک زنبور عسل پرورشی بر روی گل ناز یخی را مشاهده می کنید ، خوب به انتهای بال زنبور در عکس زیر نگاه کنید، خوردگی بال زنبور نشان از وجود کنه در کلنی این حشره را دارد .

زنبور عسل پرورشی

عده ای از دلالان فروش عسل که هیچگونه دسترسی به عسل کوهی وحشی ندارند ، به مشتریان و یا سوال کنندگان در مورد عسل وحشی اطلاعات گمراه کننده و اشتباه می دهند ، مثلا می گویند عسل وحشی در ایران اصلا وجود نداره، یا می گویند هیچ فرقی بین عسل وحشی و عسل طبیعی کندو که از شهد گل و گیاهان به دست آمده نیست! یا هر حرف بیهوده ای که مشتریان را وادار به خرید عسل طبیعی کنند!!! که سخن این افراد سودجو صرفا برای فروختن محصولاتشان است.

شعاع سلول های زنبور عسل پرورشی ( خانه های شش گوش ) با زنبور عسل وحشی کاملا متفاوت است. در دو تصویر زیر تفاوت آنها را مشاهده کنید.

موم عسل پرورشی

و در تصویر زیر عسل موم دار وحشی را مشاهده می کنید

عسل وحشی با موم

عسل وحشی جنگلی

عسل جنگلی محدود است و همیشه موجود نیست. قیمت عسل وحشی در کشورهای عربی بسیار بالاست و قدر این عسل با ارزش را شیخ نشینان عربی به خوبی می دانند. اما در ایران متاسفانه زیاد شناخته شده نیست و بدلیل تقلبات بسیار گسترده در حیطه عسل مصرف کنندگان اعتماد نمی کنند.
بسیاری از مستندات : مطالب ،عکس ها و فیلم برداشت عسل وحشی ما را سایت ها و کانال های تلگرامی کپی می کنند و با انتشار آنها در سایت خودشان مردم را فریب می دهند. لذا این خریدار است که باید هوشیار باشد و قبل از هر خرید به خوبی تحقیق کرده تا فریب سودجویان را نخورد.

برای مشاوره رایگان در مورد خرید عسل طبیعی و عسل وحشی کوهستان با 09171397085 تماس بگیرید.

مطالب مشابه عسل طبیعی

بزودی فصل برداشت عسل کنار جنوب آغاز میشود ، و فروش عسل کنار تازه برداشت شده هرساله از اواخر مهرماه شروع می شود.

ادامه مطلب

خواص عسل طبیعی چیست ؟ از خواص عسل اطلاع کافی دارید ؟ آیا می دانید با خرید عسل طبیعی و مصرف آن بدنتان را بیمه می کنید ؟

ادامه مطلب

خواص عسل کنار طبیعی ، عسل کنار چه خواصی دارد ؟ خواص عسل کنار یا سدر عربی در بین شیخ نشینان و ورزشکاران اماراتی بسیار ارزشمند ...

ادامه مطلب

عسل کوهی وحشی به عسل هایی گفته می شود که زنبور آن درون شکاف صخره ها یا بلندی درختان و درون چاه های عمیق قنات است

ادامه مطلب

عسل طبیعی نظرات کاربران

    نظری ثبت نشده است

عسل طبیعی نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی *

پست الکترونیک : *

نظرات :